Als marketingcommunicatie professionals geven wij inhoud aan de marketing en communicatie van onze opdrachtgevers. Van strategie tot uitvoering, bij ons op kantoor of bij jou. Wanneer ik, Gerard Russchen (mede-eigenaar van Get the Cake), tijdens het eerste kennismakingsgesprek aan tafel zit om te sparren over marketingcommunicatie vraagstukken, vraag ik: ‘’wanneer staat er over een jaar taart op tafel? Wat hebben we dan samen bereikt?’’. Met andere woorden: wanneer trakteer jij ons op taart? Die vragen stel ik letterlijk en zo is Get the Cake ontstaan! 🥳
De vraag “wanneer trakteer jij ons op taart?” zet opdrachtgevers aan het denken. Dat stelt ons in staat om de vraag achter de vraag te achterhalen. Waarom wil jij per se die nieuwe website? Waarom wil jij nú een nieuwe marcom medewerker aannemen? We kijken welk doel je wil bereiken en wat de beste manier is om hier vorm aan te geven. We denken niet in middelen, maar in doelen. Pas dan kunnen we bijdragen aan jouw marcomdoelen en dat extra stapje zetten. De waardering die we daarvoor krijgen, dát is onze drijfveer!
Iedereen wordt blij van een complimentje, toch? Het voelt goed als je gewaardeerd wordt. Deze intrinsieke behoefte zit in ons allemaal en speelt een rol in hoe we ons ontwikkelen als persoon.
Terug in de tijd
Met een neuro divergente persoonlijkheid (ADHD, HSP), heb ik acht jaar geleden een coach ingeschakeld om te leren hoe ik hiermee om moet gaan in de huidige maatschappij. Want hoe haal ik het beste uit mezelf en waar word ik gelukkig van? Door dit coachingstraject heb ik een grote ontwikkeling doorgemaakt. In plaats van te voldoen aan de druk van de maatschappij, ben ik mijn gevoel gaan volgen. Dat voelt soms eenzaam, maar tegelijkertijd ook heel goed 😉.
Mijn coach gaf mij het volgende advies: ‘’je bent zelf verantwoordelijk voor de omgeving waarin je leeft en werkt’’. Sindsdien luister ik dus volledig naar mijn onderbuikgevoel. Dit geldt ook voor het samenstellen van ons team. Ik durf te zeggen dat met inmiddels een team van 11 fijne Get the Cake collega’s (en 14 MRKTNG.nl en Booosters collega’s) en de juiste opdrachtgevers, mijn eenzaamheid weg is.
De kracht van ons team is het inzetten van onze puurheid, openheid, onze fijne werkwijze en het investeren in de jarenlange goede samenwerking met onze opdrachtgevers. Daar krijgen we voor betaald. Echter is het de waardering en het wederzijds respect waar we het écht voor doen. Mijn voldoening haal ik uit het bij elkaar brengen van mensen die dit geloof ook hebben. Of dat nu nieuwe collega’s zijn, ondernemers, marketing professionals of zakenrelaties.
Wanneer je mij een beetje kent, weet je dat ik vaak Simon Sinek quote: “don’t sell people who need what you have. Sell people who believe what you believe’’. Ik geloof erin, dat als je dit écht voelt, dat je dan het beste in het team van Get the Cake naar boven haalt.
Is het tijd voor taart?
Wil jij sparren over de mogelijkheden en kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen? Klik rechtsonder op de Whatsapp button en stuur mij gerust een appje. Mailen of bellen kan natuurlijk ook!