FAQ
We begrijpen dat je misschien vragen hebt over hoe we samen kunnen werken. Geen zorgen, we hebben de meestgestelde vragen alvast voor je beantwoord. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.
Algemeen
Werken jullie bij ons op locatie of op afstand?
In overleg vindt de ondersteuning bij jou op locatie plaats, vanuit ons kantoor in Doetinchem of een combinatie van beide.
Bij interim opdrachten heeft het onze voorkeur om (in ieder geval regelmatig) bij jullie op kantoor te komen, zodat we ons de organisatie snel eigen kunnen maken en als echte collega’s in jouw team mee kunnen werken.
Wanneer wij voor een onderzoek interviews afnemen, doen wij dit bij voorkeur ook fysiek.
Kunnen jullie ook tijdelijk iemand vervangen die met zwangerschapsverlof gaat?
Jazeker. Lees meer op onze pagina over marketingcommunicatie vervanging tijdens zwangerschapsverlof.
Kunnen jullie ook een functie vervullen totdat wij een collega hebben aangenomen?
Jazeker. Lees meer op onze pagina over tijdelijke ondersteuning vacature.
Ondertussen kunnen we je trouwens ook via onze partner MRKTNG.nl helpen om die nieuwe collega te vinden.
Wie komt mij ondersteunen? Heb ik daar zelf ook invloed op?
Wanneer wij weten wat jouw behoeften zijn, zullen wij de collega(‘s) die wij het meest vinden passen bij jouw organisatie en de opdracht aan jou voorstellen. Op korte termijn zullen zij bij jou langskomen voor een kennismakingsgesprek. Hopelijk is er dan van beide kanten een klik, maar uiteraard heb jij uiteindelijk de beslissende rol.
Wat moeten wij regelen voor de komst van een medewerker van Get the Cake?
Wij hebben zelf een laptop met alle Office- en Adobe programma’s. Deze hoef je dus niet voor ons te regelen, tenzij je liever hebt dat wij op jullie eigen laptop/computer werken.
Wanneer wij jou op locatie komen ondersteunen, verwachten wij dat je het volgende regelt voor onze collega:
- Een werkplek;
- Toegang tot benodigde informatiesystemen;
- Eventueel een eigen e-mailadres;
- Iemand die de collega inwerkt.
Ik heb niet veel tijd om de nieuwe interim-collega in te werken. Wat nu?
Wij zijn het gewend om geen uitgebreide inwerkprogramma’s te krijgen en we begrijpen dat je ons juist inhuurt om tijd te besparen. Wij maken ons een organisatie al gauw eigen en kunnen snel aan de slag. Wel verwachten we dat we goed ontvangen worden en dat we toegang krijgen tot bijvoorbeeld bestanden, mail, cms etc. Daarnaast werkt het het snelst en handigst dat er een moment gepland wordt om samen de taken te verdelen, zodat we ons snel kunnen inlezen en aan het werk kunnen.
Contractvoorwaarden
Hoe snel kunnen jullie voor ons aan de slag?
We begrijpen dat je snel hulp nodig hebt en kunnen daar goed op anticiperen. Hoe snel we kunnen starten is afhankelijk van onze beschikbaarheid en jouw wensen voor de ondersteuning. Hoewel we niks kunnen beloven; kunnen we in veel gevallen op korte termijn al voor je aan de slag. Natuurlijk is het fijn om tijdig te weten dat je ondersteuning wenst, dan kunnen we het voor beide partijen zo optimaal mogelijk plannen.
Hoe bepalen we hoeveel uur ondersteuning ik nodig heb? Moet ik een minimum aantal uren afnemen?
In ons kennismakingsgesprek kijken we welke vraagstukken of werkzaamheden je hebt liggen en aan hoeveel ondersteuning je behoefte hebt. Zo bepalen we samen hoeveel uur wij jou gemiddeld per week zullen ondersteunen. Onze interim medewerkers zijn al vanaf 4 uur per week beschikbaar. Wanneer je een heel specifiek project hebt liggen of een campagne die wij zelfstandig op kunnen pakken, is het in sommige gevallen ook mogelijk om een strippenkaart af te nemen. Zo werken wij geen vast aantal uren per week, maar kunnen we dit in overleg afstemmen.
Daarnaast voeren we ook strategische positionering trajecten uit. Dit is niet op basis van een vast aantal uur per week. In overleg wordt er afgestemd waar de behoefte ligt en hoeveel tijd dit ons gaat kosten, dit brengen wij dan uit in een offerte. Het gaat dan bijvoorbeeld over het schrijven van een adviesrapport, onderbouwd met kwalitatief onderzoek, zoals interviews met klanten en medewerkers en kwantitatief onderzoek.
Kan zo nodig worden afgeweken van het afgesproken aantal uren, bijvoorbeeld als ik een keer meer of minder werk heb liggen?
In overleg is het in de meeste gevallen mogelijk om incidenteel wat meer of minder uren aan ondersteuning in te zetten.
Mocht het structureel voorkomen dat je te veel of te weinig werk hebt voor het afgesproken aantal uren, dan zullen we met je in gesprek gaan om de overeenkomst aan te passen. Zo kunnen wij onze agenda effectief indelen om jou en anderen zo goed mogelijk te helpen.
Hoe lang duurt de ondersteuning?
Op voorhand stemmen we vaak een eerste termijn af om de verwachting naar elkaar uit te spreken, dit betekent niet dat er dan direct een einddatum besproken wordt, tenzij we samen anders overeenkomen. Bij strategische trajecten, het overbruggen van een zwangerschapsverlof of een tijdelijke behoefte aan ondersteuning kiezen we vaak voor een einddatum (hoewel we er altijd rekening mee houden dat deze alsnog verlengd kan worden🙂).
Hoe gaan jullie om met vertrouwelijkheid en gegevensbeveiliging?
Wij zijn ons bewust van de gevoelige aard van de informatie waarmee we in aanraking komen. Al onze medewerkers zijn verplicht om vertrouwelijke informatie strikt vertrouwelijk te houden en niet te delen met derden. Daarnaast slaan wij verstrekte gebruikersgegevens op in een gepersonaliseerde en beveiligde locatie. Lees meer in ons privacy statement.
Op verzoek kunnen wij een door jullie opgestelde geheimhoudingsverklaring tekenen of een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aanvragen.
Hoe werkt het bij ziekte, verlofdagen en overige personeelszaken?
De professional die jou komt ondersteunen, blijft in dienst van Get the Cake. Dit betekent dat wij alleen een factuur sturen voor de uren die we daadwerkelijk gemaakt hebben – ongeacht het aantal uren per week dat we in het contract zijn overeengekomen. Personeelskosten, zoals loon, ziekte en verlof, zijn voor onze rekening. Jij betaalt dus niet wanneer onze collega ziek is.
Uiteraard hebben onze collega’s ook recht op verlof- en vakantiedagen. Wanneer zij deze wensen in te zetten op dagen dat zij jou doorgaans ondersteunen, zullen zij dit zo vroeg mogelijk van tevoren met jou overleggen en proberen, waar mogelijk, deze dag op een ander moment in te halen.
Kwaliteit
Hoe zorgen jullie voor een goede match tussen jullie medewerker en onze organisatie?
We kijken niet alleen of onze medewerker de juiste kennis heeft van marketing en communicatie voor jouw vraagstuk, maar we kijken ook of diegene qua persoonlijkheid past bij jouw organisatie, cultuur en branche.
Op welke manier blijven jullie op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van marketing en communicatie?
Dagelijks leren onze medewerkers nieuwe dingen bij hun opdrachtgevers en van Get the Cake collega’s. Ook organiseren we regelmatig kennissessies, bezoeken we marcom evenementen, delen we interessante trends die we tegenkomen met elkaar en krijgen alle medewerkers een opleidingsbudget om hun eigen talenten en ambities te ontdekken.
Wat is het kennisniveau van jullie medewerkers?
Wij hebben medewerkers met verschillende kennisniveaus (van junior tot senior) en met verschillende specialisaties. Bekijk ons team hier.
Al onze collega’s hebben in ieder geval een hbo- of wo- achtergrond op het gebied van Communicatie en/of Marketing. Daarnaast besteden we bij Get the Cake veel tijd aan het opdoen van nieuwe kennis en maken we wekelijks gebruik van elkaars expertise. Zo ben jij altijd verzekerd dat de juiste kennis in huis is.
Wat zijn de voordelen van het inhuren van een interim professional?
Dat zijn er genoeg! Je leest het hier.
Werkzaamheden
Welke werkzaamheden voeren jullie uit?
Wij kunnen je ondersteunen op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau. Onze strategisch adviseurs kunnen je bijvoorbeeld helpen met strategisch advies, positioneringsonderzoek, sparringsessies, het bedenken van campagnes om je strategie uit te voeren. Onze interim professionals kun je zien als tijdelijke collega’s die jou – bij jou op kantoor of van afstand – helpen bij de dagelijkse marcom werkzaamheden. Bijvoorbeeld om een zwangerschapsverlof te overbruggen, als je extra handjes nodig hebt of specifieke kennis voor een bepaald project.
Voorbeelden van werkzaamheden die we voor je kunnen uitvoeren vind je hier. Of ga gelijk naar:
Werken jullie ook met andere bureaus samen?
Ja, wij geloven in de kracht van delen en werken dan ook regelmatig met andere bureaus samen. Natuurlijk werken we graag samen met de bureaus waar jij zelf al mee werkt, maar eventueel kunnen wij ook suggesties doen. In de afgelopen jaren hebben wij namelijk een uitgebreid netwerk aan partners opgebouwd, zoals fotografen, marcom bureaus, ontwerpers, webbouwers, etc.
Vanuit de #durftedelen groep werken we nauw samen met onze zusterbedrijven MRKTNG.nl (werving en selectie van marketing professionals) en Booosters (experts in online marketing en jobmarketing).
Kan ik ook meerdere medewerkers inhuren?
Ja, dat kan. Bijvoorbeeld vanwege beschikbaarheid of bepaalde kennis die nodig is. Het komt ook vaak voor dat een strategisch adviseur een positioneringsonderzoek doet voor een opdrachtgever, en dat een interim-professional tegelijkertijd de dagelijkse werkzaamheden voor diezelfde opdrachtgever uitvoert. Of dat een collega wordt ingeschakeld voor een specifiek project vanwege de benodigde kennis. Samen met jou kijken we naar jouw behoeften en hoe we daar het beste in kunnen voorzien – of daar nou 1 of meerdere collega’s voor nodig zijn.
Interviewen jullie ook onze klanten of medewerkers?
Ja. Bij de strategische trajecten is het gebruikelijk dat wij in gesprek gaan met de klanten en medewerkers van onze opdrachtgevers, om te kijken in welke mate het werkelijke imago overeenkomt met de wensen van de directie en waar nog stappen gezet kunnen worden. Ons advies is niet gebaseerd op aannames, maar op basis van gesprekken met de mensen die direct betrokken zijn.
Ook onze interim-professionals kunnen in het kader van content-creatie op jouw verzoek interviews houden met klanten, medewerkers, partners en andere stakeholders. Bijvoorbeeld voor het schrijven van blogs, nieuwsberichten en social media content. Interviews zullen altijd gehouden worden met toestemming van de opdrachtgever.
Wat verstaan jullie onder kwalitatief onderzoek?
Hiermee bedoelen we dat we informatie ophalen bij de mensen waar het om gaat. We gaan in gesprek met jouw (potentiële) klanten, medewerkers en andere betrokkenen, om meningen, ervaringen en voorbeelden te achterhalen. Deze informatie biedt een waardevolle basis voor bijvoorbeeld strategische of tactische beslissingen.
Wat verstaan jullie onder een marketing- en communicatiestrategie?
Goede marketingcommunicatie begint met een strategie. Want een goede strategie geeft richting en brengt focus. Weet jij wie jouw doelgroep is en welke boodschap je wil overbrengen? Een sterke strategie en positionering zorgen ervoor dat deze boodschap consistent is, waardoor het verhaal beter blijft hangen bij de doelgroep. Het helpt je om je doelgroepen beter te begrijpen en stelt je in staat om je te onderscheiden van anderen. Met onze strategische ondersteuning leggen we samen het fundament voor jouw marketing en communicatie. Meer weten? Kijk op https://getthecake.nl/strategie-en-advies/.
Is het de bedoeling dat medewerkers van Get the Cake ook aanhaken bij interne afspraken en bedrijfsuitjes?
Jij mag zelf bepalen wat hierin wenselijk is voor jouw organisatie. Soms kan het fijn zijn als we aanhaken bij vergaderingen, zodat we beter meekrijgen wat er speelt, hierna meteen actie kunnen ondernemen en niet onnodig dubbel gebriefd hoeven te worden. We kunnen ons ook voorstellen dat sommige vergaderingen niet relevant voor ons zijn of informatie bevatten die niet voor ons bestemd is.
Voor overige activiteiten, zoals teamuitjes, bedrijfsborrels, kwartaaloverleggen, trainingen etc. geldt hetzelfde: je bent zelf vrij om te bepalen of je onze medewerker hiervoor uitnodigt of niet.
Klaar om aan de slag te gaan?
Bel, mail of app gerust om kennis te maken of om vrijblijvend te ontdekken hoe wij jouw organisatie verder kunnen helpen. We zijn erg benieuwd naar jouw verhaal!
Of bekijk eerst de meestgestelde vragen.