T2

Een bestaande organisatie overnemen en eigen maken. Als nieuwe eigenaar van T2 Groep stond Olaf Sluyter vijf jaar geleden voor een grote uitdaging. Hij schakelde onze hulp in om een sterk en herkenbaar merk neer te zetten. Olaf blikt terug op de stappen die we de afgelopen vijf jaar samen hebben gezet.

Uniek concept: architectenbureau en bouwbedrijf in één

Zo’n twintig jaar geleden begon Olaf bij T2 als stagiair. Inmiddels is hij de directeur en daar is hij met recht trots op. Olaf: “Wij zijn een full service bureau voor mensen die hun bouwdroom willen najagen. Daarmee bedoel ik dat je voor het hele bouwproces bij ons terecht kunt: van het eerste ontwerp tot de oplevering van het bouwwerk. Dat is een uniek concept. Daarnaast staan we bekend om onze persoonlijke benadering en onze Achterhoekse mentaliteit. We doen wat we zeggen en we zeggen wat we doen. Dat doen we met heel veel plezier en bezieling.”

Tijd voor vernieuwing

De afgelopen vijf jaar stonden bij T2 in het teken van vernieuwing: Olaf als nieuwe directeur, een nieuwe huisvesting én een nieuwe positionering. Olaf: “Ik zag dat T2 als merk aan vernieuwing toe was, maar wist niet goed hoe ik dat moest aanpakken en waar ik moest beginnen. We wilden weten hoe onze klanten naar ons keken en hoe we ons merk beter konden uitdragen.” Om dat te achterhalen, ging Get the Cake (destijds Contentvisie) in gesprek met klanten en relaties van T2.

Het is fijn dat je aan boord kunt blijven en kunt blijven leunen op Get the Cake voor de uitvoering.

Olaf Sluyter

Bevestigende en verrassende uitkomsten

“Je krijgt te horen hoe klanten en relaties naar ons kijken en of dat overeenkomt met wat je zelf wilt uitstralen. Aan de ene kant werden onze verwachtingen bevestigd: het was niet voor iedereen duidelijk dat wij een architectenbureau en bouwonderneming in één zijn. Aan de andere kant werden we verrast door een aantal uitkomsten uit het onderzoek. Zo zijn we ons pas sinds het onderzoek gaan realiseren hoe uniek ons concept eigenlijk is en dat we het ook op die manier moeten uitdragen. Op een gegeven moment wordt het voor jezelf zo vanzelfsprekend wat je doet, dat je er niet meer bij stilstaat hoe bijzonder het is. Daarom heb je juist iemand van buitenaf nodig die een spiegel voorhoudt; de frisse blik die we nodig hadden om verandering door te voeren in onze eigen denkwereld. Die vonden we in Get the Cake.”

En dan moet je er mee aan de slag

“Stap voor stap bespraken we wat nodig was. Eerst gingen we aan de slag met een nieuwe huisstijl, een nieuw logo en een nieuwe website die pasten bij de nieuwe identiteit en ons nieuwe pand. Get the Cake heeft de lead genomen in de coördinatie daarvan en bracht T2 in contact met de juiste partijen. Het is fijn dat je aan boord kunt blijven en kunt blijven leunen op Get the Cake voor de uitvoering. Dat maakt dat je het proces soepel kunt doorlopen en met dezelfde partij aan tafel blijft zitten, zodat je aan het einde ook het succes kan vieren met elkaar.”

Operationele ondersteuning door Esmee

Daarnaast wordt T2 vanuit Get the Cake ondersteund om de marketingwerkzaamheden uit te voeren die uit het advies kwamen. Projectmanager Esmee neemt hierin het voortouw en werkt elke week bij T2 op kantoor om samen met Cas (bouwkundig tekenaar en mediavormgever bij T2) de creatie van de content op te pakken.

“We hebben gemerkt dat we Esmee echt nodig hebben om te zorgen dat er structureel leuke nieuwe content geplaatst wordt en dat er continu ideeën zijn voor leuke acties en berichten. Doordat ze fysiek bij ons aanwezig is, ziet ze veel gebeuren binnen onze organisatie en hoort ze dingen waar ze op kan inspelen. Daarnaast hebben wij door haar aanwezigheid een goede stok achter de deur om écht met marketing bezig te blijven. Ook zien we haar echt als onderdeel van het team. Ja, ze hoort er echt bij hier. Dat is absoluut een verschil met andere bureaus.”

In het verleden heb ik weleens met andere bureaus gewerkt, maar die zijn een stuk afstandelijker en zakelijker. Esmee past zowel qua persoonlijkheid als marketingkennis perfect in ons team.

Olaf Sluyter

Zichtbaar resultaat

Wat Olaf mooi vindt om te zien, is dat klanten sinds de ondersteuning van Get the Cake begrijpen waar T2 voor staat en wat ze allemaal kunnen doen. “Ook krijgen we andere aanvragen – vooral van nieuwe klanten”, vertelt Olaf. “Zij komen echt bij ons om unieke ontwerpen te ontvangen en het gehele proces bij ons neer te leggen. Dat is een USP geworden.”

Waarom koos Olaf voor Get the Cake?

Olaf: “Ik kende Gerard (mede-eigenaar van Get the Cake) al langer en heb altijd prettige gesprekken met hem gehad. Gerard is een man met visie. Iemand die doortastend kan zijn en niet bang is voor verandering. Dat sprak mij aan, omdat wij vastgeroest zaten in onze denkwijze. Toen ik directeur werd van T2, heb ik meteen contact met hem opgezocht. Ik denk vooral vanwege de oprechtheid. Zo is Gerard zichtbaar trots als we terugkijken op wat we bereikt hebben – er komt nog nét geen traan 😉. Het is mooi om samen even een moment te pakken om stil te staan bij wat er in de afgelopen tijd allemaal is gedaan. Maar die oprechtheid voel ik net zo goed bij Esmee. Volgens mij is dat iets wat in de bedrijfscultuur zit. Daar vinden we elkaar in.”

Ik denk dat Get the Cake op dezelfde manier met klanten omgaat als wij doen: het is vooral belangrijk dat de ander geholpen wordt en dat het een goed gevoel oplevert.

Olaf Sluyter

En nu?

Wat ik nu vooral wil doen, is de groei van de afgelopen twee jaar blijven doorzetten. We willen ons unieke concept en waar we voor staan verder uitdragen: gevoel voor stijl, maar ook down-to-earth, vriendelijk en persoonlijk. We willen alle mensen die bezig zijn met een woningbouw project het gevoel geven dat ze bij ons terecht kunnen – of het nu om een gehele droomvilla gaat of een nieuw dakkapel. Het is daarbij heel belangrijk om Esmee van buitenaf te hebben om scherp te blijven op de marketing en content die we maken. Wat mij betreft blijft Esmee voorlopig hier en ik hoop dat onze samenwerking nog jaren zo door blijft gaan!”